Besøg SCIENCE Skoletjeneste

Tag dine elever med på Københavns Universitet og kom helt tæt på den nyeste natur- og biovidenskabelige forskning.

SCIENCE Skoletjeneste er et undervisningstilbud til grundskolen, hvor elever og lærere arbejder hands-on med opgaver og forsøg inden for biologi, geografi, fysik/kemi. Undervisningen foregår i laboratorier på Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet (SCIENCE). Forløbene er udviklet i samarbejde med universitetets forskere. På den måde sikrer vi, at aktiviteterne løbende opdateres i forhold til den nyeste forskning.

Målgruppe: 6. – 10. klasse

Alle forløb vi tilbyder i skoletjenesten varer 2½ time og finder sted på Frederiksberg Campus, Københavns Universitet.

Et besøg i SCIENCE Skoletjeneste er et fagligt supplement til undervisningen i grundskolen, der gennem sjove og lærerige undersøgelser vil forstærke elevernes interesse for det naturvidenskabelige. Brobygningen mellem grundskole, ungdomsuddannelse og universitet er et vigtigt formål med SCIENCE Skoletjeneste, hvorfor alle vores formidlere er universitetsstuderende inden for et naturvidenskabeligt felt.

Vi deltager i flere naturvidenskabelige events i løbet af 2024. Du kan bl.a. møde os på Big Bang, Forksningens Døgn, Science EXPO og BLOOM School samt BLOOM Festival.

Kunne du tænke dig at vi kommer ud til dit event, så kontakt os på mail, skoletjenesten@science.ku.dk, eller tlf. 21 15 19 20.

Holdet bag SCIENCE Skoletjeneste består af leder, Jakob Bredsdorff Fredriksen, der er ansvarlig for udviklingen af Skoletjenesten, samt en række koordinatorer og formidlere. Alle vores formidlere er studerende på Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet (SCIENCE). Det er dem, der underviser ude på skolerne og i vores undervisningslokaler, samt er med til at udvikle nye og spændende forløb.

Find vej til SCIENCE Skoletjeneste

Vi har vores undervisningslokaler på Frederiksberg Campus, men vi kan være en smule svære at finde. Hovedindgangen til bygningen findes på adressen Thorvaldsensvej 40, 1871 Frederiksberg C, og er markeret på nedenstående kortet. Når I er kommet ind af hovedindgangen, skal I fortsætte ned af den lange gang, der findes i forlængelse af indgangen. Herfra skal I finde "Opgang 8", og gå ned af den til I når enden af opgangen. Her finder I vores lokaler og vores formidlere, der vil tage imod jer.

Frederiksberg Campus, Thorvaldsensvej 40, 1871 Frederiksberg C

Kategori: Markedsføring