07. august 2015

Forskere og studerende fra SCIENCE pryder Jagtvej

Plakatkampagne

Plankeværket langs bygningspladsen for Niels Bohr Bygningen på Jagtvej giver lige nu et farvestrålende indblik i, hvordan SCIENCE bidrager til samfundet. På store billedportrætter giver 15 forskere fra SCIENCE et statement om, hvordan de på hver deres måde bidrager til at løse samfundets udfordringer. 10 studerende fra SCIENCE gør på andre plakater opmærksom på færdiguddannede, som Danmark har særlig brug for, eksempelvis jordbrugsøkonomer, matematikere og dataloger. På plankeværket hænger der desuden store, illustrerede plakater med informationer om den kommende Niels Bohr Bygning samt om Copenhagen Science City, som SCIENCE er en del af.

Plankeværket langs bygningspladsen for Niels Bohr Bygningen på Jagtvej giver et farvestrålende indblik i, hvordan SCIENCE bidrager til samfundet.

Plakaterne er to meter høje og to en halv meter brede og giver en forsmag på noget af den forskning, uddannelse, skoletjeneste og det virksomhedssamarbejde, som Niels Bohr Bygningen kommer til at danne ramme for.

”Formålet med plakaterne er at vise virksomheder og organisationer, at SCIENCE er en attraktiv samarbejdspartner, at vi uddanner studerende, som Danmark har brug for, og at forbipasserende kan lade sig inspirere af de mange ting, der skal ske i den nye, 52.000 kvadratmeter store bygning”, siger John Renner Hansen, der er dekan på SCIENCE.

På plankeværket hænger der endvidere store plakater om Copenhagen Science City, Københavns nye vidensbydel, hvor erhverv, vidensinstitutioner og by frit kan skabe, dele og udnytte viden. Copenhagen Science City er en af Europas største koncentrationer af viden inden for medicin, sundhedsvidenskab og naturvidenskab og er dermed med til at styrke Greater Copenhagen – regionen.

Samarbejdspartnerne i Copenhagen Science City inkluderer Københavns Universitet, Rigshospitalet, Uddannelses- og Forskningsministeriet, Symbion, BIO People, Copenhagen Bio Science Park, Bioneer, Bygningsstyrelsen, Københavns Kommune og Professionshøjskolen Metropol.

Kampagnen på Jagtvej er produceret af SCIENCE Kommunikation og Copenhagen Science City.