23. april 2015

Carlsberg sætter ny ramme for forskningssamarbejde

forskningssamarbejde

Carlsberg A/S har netop indgået en strategisk rammeaftale med SCIENCE- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet ved Københavns Universitet. Rammeaftalen styrker et allerede succesfuldt forskningssamarbejde inden for bl.a. ingredienser til øl-brygning, gær, bakteriel fermentering og bryggeriteknologi. Aftalen skaber et endnu større fokus på fælles udvikling af ny viden og teknologi samt uddannelse af nye kandidater indenfor bryggeriteknologi og bioteknologi.

Transportbånd på Carslberg.

"Vi er på Carlsberg meget glade for den nye samarbejdsaftale med SCIENCE- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet. Vi mener, at langvarige strategiske partnerskaber, hvor parterne sammen får ideer til fælles initiativer og forskningsprojekter er vejen frem.

Herunder også at gå sammen om initiativer som fælles workshops og brug af eller investering i fælles forskningsapparatur.

Samarbejdsaftalen gør det også lettere at udarbejde specifikke forskningssamarbejder, som involverer IPR (intellektuel ejendomsret red.), eksempelvis opfindelser og patenter," siger Vice President for R&D i Carlsberg, Birgitte Skadhauge.

På SCIENCE- Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet arbejder man løbende for at styrke samspillet med forskningsorienterede virksomheder. Prodekan for erhvervs- og myndighedssamarbejde, Erik Bisgaard Madsen, er derfor meget glad for den nye rammeaftale:

"Aftalen styrker et i forvejen godt samarbejde med Carlsberg og deres forskningsområder matches meget fint af de forsknings- og innovationsfaglige styrker, der findes på SCIENCE. Jeg tror, der er et stort potentiale i at udvikle samarbejdet med Carlsberg, og vi har allerede drøftet konkrete indsatsområder," siger Erik Bisgaard Madsen.

For yderligere oplysninger kontakt:

Erik Bisgaard Madsen, prodekan for erhvervs- og
myndighedssamarbejde på SCIENCE,
e-mail, proem@science.ku.dk mobil: 40 45 08 83.

Birgitte Skadhauge, Vice President for R&D i Carlsberg,
e-mail, Birgitte.Skadhauge@carlsberg.com , tlf. 33275319