Bloom Festival 2024

Cirkus Naturligvis deltager igen i år både på Bloom Festival og Bloom School, hvor vi vil pirre din nysgerrighed på planter og deres vilde egenskaber!

Bloom Festival vil blomstre mellem d. 24.-26. maj i Søndermarken, hvor der vil være en masse oplevelser for hele familien inden for natur og videnskab. I år er der fokus på "forbundethed" - et ord der kan være startskuddet til mange interessante emner inden for naturvidenskaben.

Her har vi valgt at fokusere på planter, idet de selv danner spændende forbindelser med hinanden og andre organismer, men også fordi os menneskers hverdag er tæt forbundet med planter. Vi er bl.a. afhængige af dem som fødekilde, hvor moderne teknologi muliggør skabelsen af nye planter, der kan bane vej for mere bæredygtige fødevarer og planter, som også bedre kan modstå fremtidens klima. Dette er temaet for vores nyudviklede brætspil "Plantelaboratoriet - plantedesign på speed", som du kan prøve kræfter med i vores workshop. Her kan du dyste mod dine venner eller familie om at designe de bedste planter med de bedste egenskaber. Vi møder også op med andre planterelaterede aktiviteter, som vi glæder os meget til at vise jer!

Du kan læse mere om Bloom festival på deres hjemmeside:

"Bloom er en nyskabende festival om natur og videnskab, der gør os klogere på universet, på verden og på os selv. Bloom inviterer forskningen ud af laboratorier og auditorier for at skabe et åndehul af viden, kloge betragtninger og velbegrundede fakta. I talks, walks, videoer og podcasts hylder vi de forskere, hvis passion og begejstring for deres felt er så glødende, at det uundgåeligt smitter og får nye tanker og nye handlemønstre til at spire."

Det er gratis at være med.

Bloom School

Gratis naturfagstilbud til elever i 7.-9. klasse d. 22 maj 2024 i Søndermarken.

Tag din klasse med til Bloom School og bliv klogere på universet, på verden og på jer selv.

Igen i år deltager vi med en workshop på Bloom School. Her vil klasserne også blive bekendt med planternes seje egenskaber, og hvordan vi skaber nye super-planter som fremtidens afgrøder.

Du kan læse mere om Bloom School og tilmelde dig her

"Midt i det grønne Søndermarken på Frederiksberg kan eleverne møde nogle af landets dygtigste forskere og formidlere. På Bloom School kan I opleve talks, samtaler, workshops, hands-on aktiviteter, eksperimenter og kunst – alt sammen under de smukke, gamle egetræer."

Det er gratis at tilmelde sig, men husk at tilmeld din klasse på forhånd!