11. april 2023

PATHWAYS – en ny miljøskiftemulighed for ph.d.’er på SCIENCE

Miljøskifte phd

Ph.d. studerende på SCIENCE får nu mulighed for at deltage i miljøskifte med entreprenørielt fokus.

PATHWAYS

​​​​​​​​​​​​Formålet med et miljøskifte er at give ph. d.-studerende mulighed for at indgå i et eller flere aktive miljøer uden for egen institution med henblik på at udbygge netværk, deltage i en bredere vifte af faglige aktiviteter samt at indgå i en bredere dialog om deres projekt og finde ny inspiration.

Programmet PATHWAYS giver en helt ny unik mulighed for ph.d. studerende på SCIENCE, hvor de i syv uger opbygger erhvervsrelevante kompetencer imens de udvikler ideer, som er tager afsæt i forskningen fra deres ph.d. projekt.

Vigtigt at vejledere bakker op

Der er nu åbent for ansøgninger til PATHWAYS for ph.d. studerende. Miljøskiftet skal naturligvis godkendes af vejleder – og tidsfristen er kort. Derfor håber vi, at ph.d. vejledere på SCIENCE vil bakke op om deres ph.d. studerende, som ønsker at deltage i det syv ugers sammenhængende forløb.

Er du vejleder og har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Josefine Madsen,  som er ansvarlig for programmet.

Er du ph.d. studerende på udkig efter miljøskifte?

Det nye program tilbyder deltagelse i et mangfoldigt og inkluderende miljø med en stærk støttestruktur. Som Ph.d. studerende får du mulighed for at udvide dit netværk gennem et lokalt miljøskifteprogram, med gode muligheder for at formidle- og sparre om din forskning med aktører uden for universitetet. Det er en værdifuld mulighed for de studerende at få praktiske kompetencer, udbygge deres faglige netværk og øge deres karrieremuligheder.

Miljøskiftet foregår i SCIENCE innovation hub og afsluttes med en studietur til en af innovationscenter Danmarks lokaliteter og start-up økosystemer i udlandet.

Praktisk information

Hvis vil du være med første gang PATHWAYS kører i slutningen af marts 2023, så er det nu, du skal i gang med at søge om optagelse. Det er vigtigt, at du forbereder dig ved at orientere dig på PATHWAYS hjemmeside, deltager i info-møder eller tager fat i programkoordinator Josefine Madsen.

Du skal selvfølgelig også have dit miljøskifte godkendt af din vejleder.

Vigtige datoer

Virtuelle uformelle infomøder

12.05.23: ansøgningsfrist

I løbet af maj: Afsluttende personlige samtaler